Tutoriale

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Film pokazuje jak tworzyć proste ustawienia oświetlenia dziennego z wykorzystaniem V-Ray i Autodesk 3ds Max.
Tekstury MultiSub

Tekstury MultiSub

Przydzielanie różnych tekstur w oparciu o ID obiektu przy pomocy V-Ray MultiSub.
Wybór oświetlenia

Wybór oświetlenia

Renderowanie elementu w celu wyodrębnienia udziału poszczególnych rodzajów oświetlenia.
Odległe tekstury

Odległe tekstury

Tworzenie szerokiego wachlarza efektów w oparciu o odległość pomiędzy obiektami w scenie.
Lakier samochodowy

Lakier samochodowy

Tworzenie wspaniałych shaderów lakieru samochodowego wraz z warstwą podkładową, bazową i ochronną. Pełna obsługa mapowania pozwala na niesamowitą elastyczność i szeroki wachlarz efektów.
Efekty obiektywu

Efekty obiektywu

Renderowanie obiektu w celu uzyskania efektu “glow and glare” ze wsparciem dla obrazów przeszkody i dyfrakcji.
EXR

EXR

Dynamiczne ładowanie tekstur OpenEXR poprzez teksturę VRayHDRI.
Pomoc w zastosowaniu narzędzia Lens Analysis

Pomoc w zastosowaniu narzędzia Lens Analysis

Szybkie tworzenie realistycznych wzorów zniekształceń kamer rzeczywistych V-Ray.
Zniekształcenie

Zniekształcenie

Całkowite wsparcie dla zniekształceń światła.
Ogólna prezentacja

Ogólna prezentacja

Prezentacja przedstawia nowe funkcje V-Ray 2.0 dla 3ds Max oraz wyjaśnia, gdzie je można znaleźć w interfejsie i jak wykorzystać je do pracy.
V-Ray RT GPU podczas konfigurowania systemu słońca i nieba V-Ray oraz kamery rzeczywistej V-Ray

V-Ray RT GPU podczas konfigurowania systemu słońca i nieba V-Ray oraz kamery rzeczywistej V-Ray

Krótki filmik demonstrujący działanie V-Ray RT GPU podczas konfiguracji V-Ray Sun and Sky system oraz V-Ray Physical Camera.
Demonstracja działania V-Ray RT GPU dla 3ds Max podczas konfiguracji shaderów

Demonstracja działania V-Ray RT GPU dla 3ds Max podczas konfiguracji shaderów

Krótki filmik demonstrujący działanie V-Ray RT GPU podczas konfiguracji shaderów.
V-Ray RT GPU dla 3ds Max - Część I

V-Ray RT GPU dla 3ds Max - Część I

Prezentacja możliwości programu V-Ray RT GPU dla 3ds Max.
V-Ray RT GPU dla 3ds Max - Część II

V-Ray RT GPU dla 3ds Max - Część II

Prezentacja możliwości programu V-Ray RT GPU dla 3ds Max.
Shader włosów i futra

Shader włosów i futra

W tym filmie dowiesz się jak tworzyć ustawienia dziennego oświetlenia w scenie wewnątrz pomieszczenia.
Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

W tym filmiku dowiesz się jak tworzyć ustawienia dziennego oświetlenia w scenie wewnątrz pomieszczenia.
Zderzanie i przemieszczanie

Zderzanie i przemieszczanie

Ambient Occlusion

Ambient Occlusion

Ambient Occlusion (AO) jest metodą cieniowania, która dodaje renderom więcej realizmu i wrażenie bardziej szczegółowego obrazu. W krótkim filmie HD, Fernando Rentas wyjaśnia działanie tej metody i możliwości jej zastosowania w renderach w celu uczynienia ich bardziej fotorealistycznymi.
Mapowanie zabrudzenia UV

Mapowanie zabrudzenia UV

Chaos Group wyjaśnia jak korzystać z V-Ray Dirt Texture Mapping w celu stworzenia antycznego wykończenia. Obecnie możliwe jest rozwijanie tego tematu poprzez wskazywanie użytkownikom sposobów na kontrolowanie rozmiaru i skali tej tekstury, aby określić dokładnie wygląd zabrudzonej powierzchni.
V-Ray Sun

V-Ray Sun

Parametry takie jak Turbidity, Ozone, Sun Size, Subdivision i więcej zostało wyjaśnionych w krótkim przewodniku po V-Ray Sun stworzonym przez Visual Artist & V-Ray Trainer Fernando Rentas Pedrogo.
Tworzenie materiału Vermont Verde Antique Marble

Tworzenie materiału Vermont Verde Antique Marble

Marmur Vermont Verde Antique wydobywany jest z Gór Zielonych w stanie Vermont (USA) od roku 1990 i wykorzystuje się go gdziekolwiek tylko kamień może mieć swoje zastosowanie. Mimo głębokiej zielonej barwy, żywych odbić i pięknego wyglądu, jest to minerał trudny do sfotografowania.
Oświetlenie prostokątne

Oświetlenie prostokątne

Oświetlenie prostokątne odznacza się fizyczną geometrią, która tworzy miękkie cienie i odbicia. Jego liczne parametry zapewniają opcje, przy pomocy których można stworzyć żądany efekt oświetlenia.
ZDepth

ZDepth

V-Ray dla SketchUp obsługuje kilka kanałów elementu dla łatwego przetwarzania kompozycji obrazu. Jednym z tych kanałowych elementów jest Z-Depth – obraz w skali szarości, przydatny w tworzeniu mgły oraz efektu głębi ostrości. W tym tutorialu, Fernando Rentas wyjaśnia tworzenie kanału Z-Depth oraz jego wykorzystanie podczas przetwarzania w celu dodania do obrazu efektu głębi ostrości.
Wykorzystanie opcji poziomu wody w celu obcinania geometrii

Wykorzystanie opcji poziomu wody w celu obcinania geometrii

Opcja poziomu wody w V-Ray pozwala na obcinanie geometrii powierzchni w miejscach, gdzie wartości mapy przemieszczeń znajdują się poniżej określonego progu. Jest to przydatne narzędzie do mapowania „obcięć” wartości mapy przemieszczeń, poniżej których geometria zostanie obcięta. Dowiedz się więcej o tej funkcji w tym tutorialu.
Trzy przydatne wskazówki w V-Ray

Trzy przydatne wskazówki w V-Ray

Pracując z najnowszą wersją VRay dla StetchUp, można skorzystać z trzech wskazówek Fernando Rentasa, które sprawią, że rendery będą bardziej fotorealistyczne.
Render to VRImage

Render to VRImage

Render to VRImage jest narzędziem wykorzystywanym do zapisywania nieprzetworzonych danych dotyczących obrazu bezpośrednio na dysku twardym, pozwalającym tym samym na oszczędność pamięci RAM. Opcja ta jest przydatna podczas renderowania obrazu o wysokiej rozdzielczości bez uszczerbku na pamięci. Film opisuje proces renderowania obrazu w plik VRImage.
Tworzenie w V-Ray materiałów matowego niklu, nierdzewnej stali oraz miedzi

Tworzenie w V-Ray materiałów matowego niklu, nierdzewnej stali oraz miedzi

Zrozumienie opcji warstwy odbijającej sprawia, że tworzenie materiałów matowego niklu, nierdzewnej stali czy miedzi jest niezwykle proste. Film ten nagrany jest przy pomocy V-Ray dla SketchUp, ale te same techniki odnoszą się także do V-Ray dla Rhino.
Jak zniwelować niebieksawy odcień na białych materiałach

Jak zniwelować niebieksawy odcień na białych materiałach

Podczas renderowania obrazu w V-Ray dla SketchUp, często zobaczyć można niebiekawe zabarwienie na białych materiałach, spowodowane przez światło słoneczne. Krótki film wyjaśnia, w jaki sposób zredukować błękitny odcień, czyniąc Twoje materiały jaśniejszymi.
Wykorzystanie dwustronnego materiału w celu ukrycia sufitu przed kamerą

Wykorzystanie dwustronnego materiału w celu ukrycia sufitu przed kamerą

Film pokazujący wykorzystanie dwustronnego materiału w celu ukrycia sufitu przed kamerą.
Wykorzystanie dwustronnego materiału w celu stworzenia zasłony

Wykorzystanie dwustronnego materiału w celu stworzenia zasłony

Film pokazujący wykorzystanie dwustronnego materiału w celu stworzenia cienkich obiektów, przez które światło przenika obustronnie, tak jak w przypadku liści, zasłon czy abażurów.
Wykorzystaj V-Ray Dirt, by nadać obiektom antyczne wykończenie

Wykorzystaj V-Ray Dirt, by nadać obiektom antyczne wykończenie

Nadawanie obiektom metalowym antycznego wykończenia dodaje im głębi i w zależności od sceny, może sprawić, że render będzie znacznie bardziej fotorealistyczny. Artyści 3D, wraz z przewodnikiem po V-Ray, Fernando Rentasem wyjaśniają w tym filmie jak wykorzystać mapowanie tekstury zabrudzenia do tworzenia „zabrudzonych metali”.
Wewnętrzne oświetlenie

Wewnętrzne oświetlenie

W tym filmie, Fernando wyjaśnia jak wykorzystać globalne oświetlenie (Global Illumination), system V-Ray Sun oraz kamerę rzeczywistą do ustawienia oświetlenia wewnętrznego w scenie Vermont Verde. Film ten został nagrany przy pomocy V-Ray dla SketchUp, ale odnosi się także do V-Ray dla Rhino
Jak używać ustawień słońca i HDRI

Jak używać ustawień słońca i HDRI

W tym filmie instruktażowym Fernando Rentas wyjaśnia jak zastosować słońce w połączeniu z HDRI, by oświetlić scenę zewnętrzną i stworzyć ostre cienie ze słońca.
Ogniskowanie

Ogniskowanie

Umieszczanie powierzchni ogniskowania powłok promieni świetlnych i odbijanie lub załamywanie ich przez zakrzywioną powierzchnię, taką jak woda w basenie. Film pokazuje w jaki sposób tworzyć fotorealistyczny rendering wody w basenie przy pomocy efektów ogniskowania w V-Ray dla SketchUp.
Warstwa odbijająca

Warstwa odbijająca

Refl. Glossiness, Hilight Glossiness, Subdivs, Fresnel reflection oraz Filter color są dostępne w menu Reflection w V-Ray. Wszystkie te elementy są bardzo istotne dla wyników renderowania, ale co one właściwie oznaczają? W filmie instruktażowym artyści ASGVIS wraz z Fernando Rentasem wyjaśnią parametry warstwy odbijającej oraz to, w jaki sposób wpływają one na render. Tutorial został nagrany dla najnowszej wersji V-Ray dla SketchUp (01.48.89). Te same techniki odnoszą się jednak także do V-Ray dla Rhino.
Materiały – warstwa załamująca

Materiały – warstwa załamująca

Załamanie światła oznacza zmianę kierunku padania promieni świetlnych podczas przechodzenia ich pod kątem z jednego ośrodka do drugiego. Przy pomocy warstwy załamującej V-Ray możliwe jest tworzenie szklanych i przezroczystych materiałów. Film instruktażowy wyjaśnia, jak wykorzystać warstwę załamującą do tworzenia szklanego lub przezroczystego materiału.
Najnowsze funkcje V-Ray 2.0 / główne funkcje stosowane w VFX

Najnowsze funkcje V-Ray 2.0 / główne funkcje stosowane w VFX

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Film pokazuje jak tworzyć proste ustawienia oświetlenia dziennego z wykorzystaniem V-Ray i Maya.
Oświetlenie w oparciu o obiekt

Oświetlenie w oparciu o obiekt

Tworzenie dokładnych rozwiązań IBL z ostrymi cieniami w znacznie krótszym czasie.
V-Ray 2.0 dla Maya z interaktywnym renderingiem na CPU&GPU

V-Ray 2.0 dla Maya z interaktywnym renderingiem na CPU&GPU

Teraz możliwe jest korzystanie z interaktywnego silnika renderującego, działającego zarówno na CPU, jak i GPU. To nie tylko przyczyni się do zwiększenia prędkość renderowania, ale i pozwoli na dokonywanie natychmiastowych zmian i zastosowanie ich do danej sceny.
Wsparcie dla Subtance i Ptex

Wsparcie dla Subtance i Ptex

Dzięki V-Ray 2.0 dla Maya, można przestać martwić się o współrzędne UV i zamiast tego wykorzystać tekstury Ptex. Ta najnowocześniejsza technologia zapewnia artyście absolutną wolność procesu tworzenia.
Udoskonalenia Light Cache

Udoskonalenia Light Cache

Oświetlenie w oparciu o obraz z V-Ray Mesh Light

Oświetlenie w oparciu o obraz z V-Ray Mesh Light

Light Select Render Element

Light Select Render Element

Film pokazuje jak zostać mistrzem oświetlenia wyodrębniając udział poszczególnych rodzajów światła w scenie i złożenie ich z powrotem, a także zmianę ich intensywności w czasie rzeczywistym w dowolnym programie do kompozycji.
Film przedstawiający możliwości programu V-Ray dla Maya

Film przedstawiający możliwości programu V-Ray dla Maya

Najważniejsze nowe funkcje i ulepszenia zawarte są w drugiej wersji programu. Pobranie wersji testowej pozwoli na zastosowanie interaktywnego renderingu na GPU&CPU, skorzystanie z zachwycających shaderów lakieru samochodowego wraz z warstwą podkładową, bazową i ochronną, a także dodanie do randeringów atmosfery niczym z kreskówki i tworzenie dokładne rozwiązań IBL z ostrymi cieniami. Film pokazuje jak zostać mistrzem oświetlenia z nowym V-Ray LightSelect Render Element i jak dopasować V-Ray do własnego procesu tworzenia dzięki Python callback, który pozwala na modyfikowanie sceny przed jej renderowaniem. Istnieje jeszcze więcej udoskonaleń programu, z których wszystkie zaprezentowane są w zestawie filmów o V-Ray 2.0.
Rozproszenie z V-Ray Material

Rozproszenie z V-Ray Material

Film pokazuje jak zastosować nowe możliwości zależnego od długości fali śledzenia promieni w rdzeniu V-Ray, by stworzyć zachwycające zbliżenia odbitych obiektów z ostrością, która zadziwia oko.
Lakier samochodowy

Lakier samochodowy

Tworzenie wspaniałych shaderów lakieru samochodowego wraz z warstwą podkładową, bazową i ochronną. Pełna obsługa mapowania pozwala na niesamowitą elastyczność i szeroki wachlarz efektów.
Rozproszenie z V-Ray Material

Rozproszenie z V-Ray Material

Zastosowanie nowych możliwości zależnego od długości fali śledzenia promieni w rdzeniu V-Ray, w celu tworzenia zachwycających zbliżeń odbitych obiektów z ostrością, która zadziwia oko.
Interaktywne dostosowanie oświetlenia i materiałów

Interaktywne dostosowanie oświetlenia i materiałów

Prezentacja możliwości programu V-Ray dla Softimage

Prezentacja możliwości programu V-Ray dla Softimage

Chaos Group wydała właśnie oficjalną wersję V-Ray dla Softimage. W filmie opisane zostały główne funkcje programu, do których należy szybkie i dokładne globalne oświetlenie, obsługa ICE, kompleksowa obsługa siatki przy pomocy V-Ray Proxy, uniwersalne shadery z materiałami V-Ray i wiele innych.
Materiały V-Ray

Materiały V-Ray

Filmik instruktażowy omawia różne opcje cieniowania w pierwszej oficjalnej wersji V-Ray dla Softimage. Odkrywamy opcje V-Ray Material (warstwa rozproszona, odbicie, połyskliwość odbicia, załamanie światła itp.) i tworzymy złożone materiały przy pomocy V-Ray Blend Material i V-Ray Car Paint Material.
Cieniowanie włosów i futra

Cieniowanie włosów i futra

W tym filmie Jimmy z Chaos Group pokazuje w jaki sposób można szybko i sprawnie renderować obiekty przedstawiające włosy i futro przy pomocy shadera VRayHairMtl.
V-Ray Proxy

V-Ray Proxy

Film prezentuje w jaki sposób wykorzystać V-Ray Proxy do renderowania ciężkiej geometrii przy maksymalnej wydajności pamięci, przechowując geometrię na dysku twardym.
Elementy renderowania

Elementy renderowania

W tym filmie instruktażowym, Jimmy opowiada o jednej z najbardziej zaawansowanych funkcji w V-Ray – elementach renderowania. Dzięki niemu można dowiedzieć się jak wykorzystać domyślne elementy renderowania i stworzyć niestandardowe, co zapewni większa kontrolę kompozycji.