Tutoriale

V-Ray dla 3ds Max

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Film pokazuje jak tworzyć proste ustawienia oświetlenia dziennego z wykorzystaniem V-Ray i Autodesk 3ds Max.

Tekstury MultiSub

Przydzielanie różnych tekstur w oparciu o ID obiektu przy pomocy V-Ray MultiSub.

Wybór oświetlenia

Renderowanie elementu w celu wyodrębnienia udziału poszczególnych rodzajów oświetlenia.

Odległe tekstury

Tworzenie szerokiego wachlarza efektów w oparciu o odległość pomiędzy obiektami w scenie.

V-Ray dla SketchUp

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

W tym filmiku dowiesz się jak tworzyć ustawienia dziennego oświetlenia w scenie wewnątrz pomieszczenia.

Zderzanie i przemieszczanie

Ambient Occlusion

Ambient Occlusion (AO) jest metodą cieniowania, która dodaje renderom więcej realizmu i wrażenie bardziej szczegółowego obrazu. W krótkim filmie HD, Fernando Rentas wyjaśnia działanie tej metody i możliwości jej zastosowania w renderach w celu uczynienia ich bardziej fotorealistycznymi.

Mapowanie zabrudzenia UV

Chaos Group wyjaśnia jak korzystać z V-Ray Dirt Texture Mapping w celu stworzenia antycznego wykończenia. Obecnie możliwe jest rozwijanie tego tematu poprzez wskazywanie użytkownikom sposobów na kontrolowanie rozmiaru i skali tej tekstury, aby określić dokładnie wygląd zabrudzonej powierzchni.

V-Ray dla Maya

Najnowsze funkcje V-Ray 2.0 / główne funkcje stosowane w VFX

Ustawienie dziennego światła w scenie wewnętrznej

Film pokazuje jak tworzyć proste ustawienia oświetlenia dziennego z wykorzystaniem V-Ray i Maya.

Oświetlenie w oparciu o obiekt

Tworzenie dokładnych rozwiązań IBL z ostrymi cieniami w znacznie krótszym czasie.

V-Ray 2.0 dla Maya z interaktywnym renderingiem na CPU&GPU

Teraz możliwe jest korzystanie z interaktywnego silnika renderującego, działającego zarówno na CPU, jak i GPU. To nie tylko przyczyni się do zwiększenia prędkość renderowania, ale i pozwoli na dokonywanie natychmiastowych zmian i zastosowanie ich do danej sceny.

V-Ray dla Softimage

Prezentacja możliwości programu V-Ray dla Softimage

Chaos Group wydała właśnie oficjalną wersję V-Ray dla Softimage. W filmie opisane zostały główne funkcje programu, do których należy szybkie i dokładne globalne oświetlenie, obsługa ICE, kompleksowa obsługa siatki przy pomocy V-Ray Proxy, uniwersalne shadery z materiałami V-Ray i wiele innych.

Materiały V-Ray

Filmik instruktażowy omawia różne opcje cieniowania w pierwszej oficjalnej wersji V-Ray dla Softimage. Odkrywamy opcje V-Ray Material (warstwa rozproszona, odbicie, połyskliwość odbicia, załamanie światła itp.) i tworzymy złożone materiały przy pomocy V-Ray Blend Material i V-Ray Car Paint Material.

Cieniowanie włosów i futra

W tym filmie Jimmy z Chaos Group pokazuje w jaki sposób można szybko i sprawnie renderować obiekty przedstawiające włosy i futro przy pomocy shadera VRayHairMtl.

V-Ray Proxy

Film prezentuje w jaki sposób wykorzystać V-Ray Proxy do renderowania ciężkiej geometrii przy maksymalnej wydajności pamięci, przechowując geometrię na dysku twardym.